Ledelsesbaseret coaching træning
Coaching som kompentence kan være et udviklingsværktøj – individuelt, ledelsesmæssigt og kulturskabende
Samspillet og måden man kommunikerer med hinanden i en organisation er afgørende for hvor god opgaveløsningen er og i hvilken grad man hjælper hinanden med at udvikle sig. Det gælder mellem kolleger, leder til medarbejder og faktisk alle mennesker imellem i organisationen. Er der en undersøgende, åben og nysgerrig tilgang til tingene eller måske det modsatte. Coachingtræning hos Bisgaard+ handler om redskaber og kompetencer men vi vil meget gerne inddrage et omdrejningspunkt som skaber kulturen i retningen af at være lærende og hjælpsom i forhold til hinanden. Så vi arbejder med kulturen og den fælles mål at være sammen på samtidigt med at vi træner coachingkompetencer som her-og-nu bidrager til resultater og højere effektivitet.
Dermed også beskrevet at vi ønsker at tilrettelægge coaching kurser så de kan skabe og bruges i mange sammenhænge. Vil I eksempelvis gerne arbejde med coaching, som et ledelsesmæssigt og kompetence-udviklingsredskab, eller bruge det til at sætte nye niveauer for jeres organisation som lærende, eller måske en del af den personlige udvikling for lederne hvor de kommer mere personligt på banen og ledelsesteamet sammentømres og tager del i hinandens udvikling som mennesker samtidigt med at de lærer coaching på et højt niveau.
Afhængigt af fokus og hvad vi trækker i forgrunden teammæssigt udover redskabdelen ved coaching, så får I på et coachingkursus ved Bisgaard+ konkrete redskaber, reflektionsopgaver og teambuildingeffekt, så I bedre kan skabe udvikling og nå de resultater og mål I gerne vil.
Hvem kan deltage?
Kurset målrettes medarbejdere og ledere på alle niveauer, som ønsker at styrke deres coaching- og samtalefærdigheder.
På forløbet arbejdes typisk med:
- Bevidsthed om gevinsten ved at agere coachende og undersøgende
- Forskellige former for samtaler
- Systemisk coaching
- Kontrakt og rammesætning ved samtaler
- Rolleklarhed – eksempelvis er der altid magt tilstede i en organisation
- Coaching- og samtaleteknikker
- Teori om kommunikation og sociale systemer
- Anerkendende og løsningsfokuseret tænkning og coaching
- Samtalestyring, sprogspil og nysgerrighed
- Coachens refleksivitet og kontekstbevidsthed
- Teamcoaching
Deltagernes udbytte:
- Effektive coaching og samtaleteknikker kompetencer
- Konkrete redskaber til samtaler; holdning, rammesætning, spørgeteknik, styring af samtaler
- Større bevidsthed og evne til at skabe motivation og engagement i samarbejdet
- Ny inspiration til alle typer af samtaler fx sparring ved kaffemaskinen, MUS, rekrutteringssamtaler og opfølgningsmøder mm.
- Bevidsthed om hvor og hvordan bruge coaching som ledelses- og udviklingsværktøj
- En anerkendende tilgang til andre mennesker som giver nye muligheder og måske aha-oplevelser
- Mulighed for at skabe bevægelse ved komplekse problemstillinger og opgaver som synes svære at tage hul på
- Større selvstændighed ved at ledelesstilen lægger op til at den som har brug for svar selv finder det
Virksomhedens udbytte:
- Stærkere lærendekultur
- Større evne til refleksion
- Bedre kommunikation blandt menneskene i organisationen
- Mere motiverede medarbejdere
- Stærkere kultur og teams
© 2019 BISGAARD+