Vi hjælper jer med at kommunikere, at jeres virksomhed er det bedste match
Det er alment kendt, at erhvervslivet og offentlige institutioner i høj grad konkurrerer om de skarpeste hoveder og stærkeste profiler på jobmarkedet. Det betyder i mange tilfælde, at potentielle ansøgere har fordel af at være værdifulde for mange virksomheder på samme tid, og derfor kan undersøge og vælge blandt flere af de jobtilbud, de bliver præsenteret for.
Det betyder, at man som privat virksomhed eller offentlig institution kan opnå stor værdi ved at markedsføre og være god til at kommunikere, hvorfor potentielle kandidater skal vælge at søge arbejde hos lige præcis dem. Dette er i de senere år blevet kendt under betegnelsen Employer Branding.
Forskningen viser, at et stærkt employer brand har følgende udbytte:
- Stærkere samlet brand-værdi – et positivt omdømme som arbejdsplads har en positiv virkning på omverdenens opfattelse af produkter og ydelser.
- Positiv effekt på antal af jobansøgninger og kvaliteten af disse.
- Øget stolthed blandt medarbejderne som allerede er ansat i virksomheden.
- Lavere medarbejderomsætning, højere medarbejdertilfredshed og loyalitet.
- Generel forbedring af virksomhedens præstation og konkurrencedygtighed, hvilket resulterer i højere niveau af kundetilfredshed samt højere omsætning og lønsomhed